July 11, 2011

Cerpen : Lesbian dan lain-lain halnya versi ke 2


Ya,dia dah terima aku sebagai kawan dia dekat facebook.Aku terus SMS Dian tanya apa yang perlu aku buat sebagai langkah seterusnya.Adakah aku perlu memberi komen di setiap statusnya,atau memberi komen di setiap gambarnya,atau terus pop-chat saja dengan dia kerana dia jugak online pada ketika itu.Dian dengan gelabahnya terus call aku.Dia pesan jangan buat apa-apa lagi.Biar dulu,kata dia.Engkau jangan lebih-lebih lagi.Biarkan dia terus tertanya-tanya.
Tapi aku tak puas hati sebenarnya dengan cakap-cakap Dian tu.Apa ke salahnya kalau aku nak melebih-lebih dengan niat nak bagi dia nampak aku,kenal aku siapa.Jadi dalam diam-diam aku pergi ke profile dia,aku tengok info dia,dan aku hantar wall post aku yang pertama dekat dia iaitu " :) " dan terus menutup laptop untuk malam itu.

Esok pagi aku terus check notifications di talipon aku.Mamat perogol bersiri tu ada balas wall post semalam.Dia tanya macam mana aku boleh jumpa facebook account dia sebab katanya dia dah lama cari facebook account aku.Ceh betul-betul perogol bersiri ni,fikir aku.Lepas tu dia ada tulis nama satu event ni.Dia ajak aku pergi tengok dia perform lagi.Disebabkan ketakutan yang amat sangat dengan respon mendadak yang diberikan,aku tak balas komen dia.

Tapi event yang dia ajak aku pergi tu aku memang pergi.Aneh kan?Pergi event jumpa depan-depan tak takut pulak aku.Masa dia perform aku pergi depan,depan sekali.Saja nak bagi dia tengok muka aku.Boleh aku tengok apa respon spontan dia.

*********************
"Oh datang jugak awak ke event ni.Saya ingat awak dah tak layan benda-benda macam ni macam awak tak layan saya dekat facebook".
Celaka punya Daud si perogol bersiri,berani betul dia guna ayat separa jiwang macam tu dekat aku. "Saya bukan tak nak layan awak dekat facebook tapi saya segan la.Saya bukan orang art macam awak". Jawab aku yang masih terasa dinodai dengan ayat separa jiwang si Daud ni tadi.
"Saya bukan pandai main gitar macam kawan awak Farah tu.Saya pun tak pandai nak bersajak macam awak.Saya datang event jenis-jenis macam ni pun sebab nak tengok awak perform dengan nak beli baju dekat flea market tu je.Tak art langsung kan?"Jawab aku lagi yang tiba-tiba banyak cakap penuh emosi.
"Awak memang tak art langsung.Saya pun kadang-kadang menyampah dengan orang-orang macam awak yang pura-pura layan benda-benda macam ni.Tapi awak ni pelik sikit.Sebab tu saya ingat awak".

"Awak lesbian kan tapi kenapa susah payah sanggup datang tempat yang bukan tempat awak semata-mata nak tengok saya?Awak ni sebenarnya lesbian ke atau pun bisexual?"
"Mana awak tahu saya lesbian?"
"Sebab saya tengok dekat facebook info awak tulis 'I like men but im a lesbian'."
"Awak pernah tengok cerita The Faculty tak?Yang Josh Hartnett berlakon tu."
"Tak pernah tengok pun,cerita apa tu?"Apa kena mengena dengan awak?"
"Jom,kita pergi tengok cerita tu dekat rumah saya.Nanti awak akan faham kenapa saya tulis macam tu dekat facebook info saya."

2 comments:

Hashim Zabidi said...

cerita ini belum selesai.

Aynz Naina said...

Syamim....if you are lesbian...lets couple with me cause now i searching gurl to be my girlfriend cause im a lesbian...