June 6, 2011

Zaman Kini : Aku yang buta atau mereka yang tuli


"Everyone is invited"

3 perkataan di atas betul2 buat aku bingung setiap kali aku pergi ke bazaar-bazaar kecil atau garage sales atau preloved party. Katanya semua orang dijemput tapi kenapa mereka perlu bersikap judgmental pada orang-orang biasa/kebanyakan macam aku? Katanya semua orang dijemput tapi kenapa mereka perlu bersikap acuh tidak acuh bila melayan orang-orang biasa/kebanyakan macam aku?

Adakah 'everyone' itu hanya merujuk kepada orang kaya yang memakai kasut tinggi dan mengendong designer's bags? Atau merujuk kepada orang yang memakai tudung tanpa pin yang memandang sinis kepada orang yang memakai tudung seperti biasa?

Perlukah knowledge/experience seseorang itu di-judge berdasarkan cara pemakaian semata?

Satu saja pesan aku, jangan kamu pandang remeh pada orang lain yang tidak seperti kamu. Kerana kemungkinan dia lebih dulu mengenal semua benda dari kamu dan dia juga mungkin bukan orang yang hipokrit untuk mengikut apa saja trend masa kini.


No comments: